Ako urýchliť hojenie zlomenín?

od | júl 7, 2022 | Zdravie | 0 komentárov

Zlomeniny sú zvyčajne spôsobené zranením pri páde, autonehode alebo pri športe. Môžu však byť spôsobené aj osteoporózou. Ak máte zlomeninu kosti, je nutné okamžite vyhľadať lekársku pomoc a snažiť sa čo najviac znehybniť miesto, kde pravdepodobne k zlomenine došlo. Potom, ako je zlomenina znehybnená, môžete začať používať prírodné prostriedky ako podporu pri liečení.

Najlepší liečitelia zlomenín

Potraviny s vysokým obsahom Vápnika – hlavným minerálom v kostiach je vápnik, musíme sa snažiť prijímať potraviny s jeho vysokým obsahom. Vyskytuje sa hlavne v potravinách ako: zelená listová zelenina, losos, sardinky, nesladené mliečne výrobky ako jogurt a kefír. Viac jeho zdrojov nájdete tu.

Potraviny bohaté na vitamín K – kel, brokolica, špenát a ďalšia zelenina majú vysoký obsah vitamínu K1, ďalej surové mliečne výrobky ako syr a kefír majú vysoký obsah vitamínu K2, ktorý je nevyhnutný pre zrážanie krvi a tvorbu kostí.

Proteíny – telo nemôže obnoviť poškodené tkanivo bez proteínov. Snažte sa prijať viac potravín ako sú čerstvo ulovené ryby a hovädzina kŕmená trávou.

Vitamín C – je nevyhnutný pre tvorbu kolagénu, ktorý je dôležitou zložkou kože a tkanív. Zvýšte príjem potravín bohatých na vitamín C. Viac jeho zdrojov nájdete tu.

Zinok – je potrebný pre chemické reakcie, spôsobujúce hojenie kostí. Zvýšte jeho príjem konzumáciou hovädzieho mäsa, slnečnicových jadierok a špenátu.

Čo kosti oslabuje?

Alkohol – spôsobuje stratu kostnej hmoty a podporuje zápal, ktorý spomaľuje hojenie.

Soľ – Sodík ničí vápnik v kostiach. Obmedzte príjem soli na menej ako 1500 mg denne.

Cukor a rafinované semiačka – podporujú úbytok kostnej hmoty a poskytujú len veľmi málo živín pre hojenie rán.

Cola a iné sladené nápoje – obsah fosforu môže spôsobovať úbytok vápnika v kostiach.

Kofeín – nápoje s obsahom kofeínu obsahujú zlúčeniny, ktoré sa môžu viazať na Vápnik, a tým zabraňovať jeho vstrebávaniu.

TOP 5 prírodných liečiv na zlomené kosti

Vápnik (500-600 mg 2x denne)
Vápnik je hlavným minerálom v kostiach. Treba sa vyhnúť jedlám s vysokým obsahom železa.

Horčík (250-350 mg denne)
Horčík je potrebný pre rast kostí.

Vitamín D3 (2000-5000 IU denne)
Vitamín D je nevyhnutný pre vstrebávanie vápnika.

OMEGA 3 (1000 mg denne)
Sú nevyhnutné pre hojenie rán a zníženie zápalu.

Zelený prášok z morských rias a minerálov
Dá sa kúpiť ako doplnok výživy (užívať podľa návodu).

Ďalšie články na túto tému

Komentáre k článku

0 komentárov

Odosla komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Pin It on Pinterest

Share This