Jednou z výhod cvičenia je to, že zvyšuje imunitu voči chorobám.

od | júl 8, 2022 | Zdravie | 0 komentárov

Jednou z výhod cvičenia je to, že zvyšuje imunitu voči chorobám. Máme veľký dôkaz o tom, že fyzická aktivita pomáha predchádzať vzniku 13 rôznych druhov rakovín!

Štúdia publikovaná v JAMA Internal Medecine skúmala 1,4 milióna ľudí vo veku od 19 do 98 rokov po dobu 11 rokov. Výskum z National Institutes of Health, Harvard University a ďalších výskumných organizácií zbieral dáta ľudí o ich pohybe vo voľnom čase ako je rýchla chôdza, plávanie a beh.

Ľudia, ktorí boli najaktívnejší, sa tešili zo zníženého rizika vzniku 13 rakovín v porovnaní s tými ktorí vykonávajú menej aktivít a preferujú sedavý životný štýl. Zdá sa, že cvičenie najviac chráni pred rakovinou pažeráka (o 42% nižšie riziko), nasleduje rakovina pečene (o 27% nižšie riziko) a rakovina pľúc (o 26% nižšie riziko).

Ďalej najaktívnejší ľudia sa tešili zo zníženia pravdepodobnosti pri týchto rakovinách: o 23% nižšie riziko rakoviny obličiek, o 21% nižšie riziko rakoviny kardia (jedna zo štyroch častí žalúdku), o 21% nižšie riziko rakoviny maternice, o 20% nižšie riziko myeloidnej leukémie, o 17% nižšie riziko myelómu, o 16% nižšie riziko rakoviny hrubého čreva, o 15% nižšie riziko rakoviny v oblastiach hlavy a krku, o 13% nižšie riziko močového mechúra  a o 10% nižšie riziko rakoviny prsníka. (Štúdie zistili, že cvičenie mierne zvyšuje riziko rakoviny melanómu a typ pomaly  rastúcej rakoviny prostaty.

Výskumníci poznamenali, že sa jednalo o pozorovacie štúdie, takže spojenie medzi cvičením a znížením rakoviny je „osvedčené“, ale vieme, že cvičenie mení hladiny hormónu, čo vyvoláva zmeny u ochorení spôsobujúcich zápal, pri trávení a celkovej energetickej bilancii a to spôsobom, ktorý by mohol pravdepodobne prispievať k znižovaniu rizika.

Je čas sa rozhýbať

Stovky štúdií potvrdzujú, že cvičenie má priamy vplyv na znižovanie pravdepodobnosti vzniku niektorých rakovín. Tieto obrovské štúdie by mali inšpirovať lekárov v predpisovaní skutočne silnej medecíny ako je fyzická aktivita resp. cvičenie. Dúfame, že to bude slúžiť ako inšpirácia pre nás všetkých!

Nemusíte tráviť hodiny denne cvičením. Ako sa hovorí, „Nič netreba preháňať.“ Táto štúdia preukázala, že ľudia ktorí cvičia v miernej intenzite majú skoro podobné % zníženia pravdepodobnosti týchto rakovín.

Cvičenie by malo byť prirodzenou súčasťou našich každodenných aktivít, skúste experimentovať a nájsť niečo, čo Vás baví. Urobte to pre svoje zdravie.

Ďalšie články na túto tému

Komentáre k článku

0 komentárov

Odosla komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Pin It on Pinterest

Share This