Neverili by ste, ako baktérie v našich črevách vplývajú na náš mozog a myslenie

od | máj 23, 2022 | Zdravie | 0 komentárov

Vedeli ste, že v našich črevách sa nachádzajú celé kolónie baktérií? Niektoré na náš organizmus pôsobia negatívne, iné naopak veľmi pozitívne. Posledné štúdie dokonca ukázali, že niektoré baktérie v našich črevách dokážu pomáhať s vytváraním štruktúry nášho mozgu. Viete, čo to znamená? Tieto baktérie môžu ovplyvňovať naše nálady, správanie či duševné zdravie.

Ako spolu komunikuje mozog a črevo?

Črevo je schopné komunikovať s mozgom prostredníctvom blúdivého nervu. Je to lebečný nerv, tiahnuci sa od mozgového kmeňa cez srdce, pažerák a pľúca až do brušnej dutiny. Hovorí sa mu aj črevno-mozgová os. Až 90% vláken v blúdivom nerve prenáša informácie z čreva do mozgu. Tieto molekuly sú natoľko silné, že pri pokusoch dokázali zmeniť správanie myší.

Ako zistíme, že baktérie v našich črevách sú v nerovnováhe?

  1. Beriete alebo ste za posledných 5 rokov brali antibiotiká – Antibiotiká síce rýchlo zaberajú pri infekciách, ale vedeli ste, že takisto zabíjajú aj pre telo prospešné baktérie?  Tie nebezpečné často získajú prevahu.
  2. Trápia Vás tráviace ťažkosti – Pociťujete neustály hlad, trpíte zápchou, mávate hnačku alebo potravinovú intoleranciu. Ktorýkoľvek z týchto prejavov môže byť znakom nezdravej mikroflóry v črevách.
  3. Máte problémovú pokožku – Suchá pokožka, ekzémy či časté vyrážky sú bežným prejavom zlej mikroflóry v črevách.
  4. Máte slabý imunitný systém – Máte pocit, že prechádzate z jednej choroby do druhej? Je to indikácia toho, že Váš imunitný systém nie je v poriadku. A vedeli ste, že až 2/3 Vášho imunitného systému sa nachádza v črevách?

+ Zoznam pokračuje ďalej (nadmerná plynatosť, bolesť kĺbov, problémy s pamäťou, únava, bolestivá menštruácia, atď.)

Mať zdravé črevo môže byť to isté ako mať zdravú myseľ

Teraz, keď už viete, ako naše črevá súvisia s našou mysľou, mali by ste vedieť aj toto. Do našich čriev je potrebné dopĺňať prospešné baktérie pomocou kvalitných probiotík. Len tak sa môžete cítiť lepšie.

POZOR!

Pri výbere probiotík treba byť opatrní, pretože platí pravidlo: Nie sú probiotiká ako probiotiká. Pri ich výbere by nemala rozhodovať cena, pretože čím väčší počet baktérií sa v jednej kapsule nachádza, tým je probiotikum účinnejšie. Zamerajte sa preto na zloženie. Spodná hranica dennej dávky by určite nemala podliezť hranicu 4 miliárd baktérií. Rozhodne nekupujte také, ktoré neuvádzajú podrobný zoznam všetkých baktérií. Zároveň ich kombinujte s prebiotikami. Je to kvôli tomu, že prebiotiká sú druhom vlákniny, ktorá slúži ako potrava pre zdraviu prospešné baktérie žijúce v našom tráviacom trakte. Klinická štúdia preukázala, že pracujúci ľudia, ktorí užívali probiotiká boli 2,5 krát menej práceneschopní ako tí, ktorým bolo podávané placebo. Vyberte si preto také probiotiká, ktoré majú klinicky testované účinky. Vaša črevná mikroflóra a rovnako aj celková vitalita sa Vám za to poďakujú.

Ďalšie články na túto tému

Komentáre k článku

0 komentárov

Odosla komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Pin It on Pinterest

Share This